piątek, 14 czerwca 2019

Afrykańskie wnętrza



Afryka… dla mnie ląd ciągle nie odkryty. Tylko jeden raz miałam przyjemność być na tym kontynencie, ale wiem, że nie była to moja ostatnia podróż w tamtym kierunku. Na razie zgłębiam swoją wiedzę, dużo czytam i staram się zainspirować Afryką. Wiem, że tylko i wyłącznie pobyt na miejscu może przybliżyć mnie do tej kultury, ale jak na razie podróż jest tylko w moich planach.

Przyglądając się różnym stylizacjom odnoszę wrażenie, że w tej kwestii panują dwa trendy. Jeden z nich jest ściśle związany z Afryką, a drugi tylko delikatnie porusza ten temat. Muszę Wam się przyznać, że do tej pory tamtejsze wnętrza kojarzyły mi się głównie ze zwierzęcymi motywami. Lwia skóra rozłożona na podłodze, jakieś cętki, zebry i tym podobne. Oczywiście dla tych, którzy chcą delikatnie zaakcentować afrykański styl takie dekoracje są jak najbardziej wskazane. Mało tego mogą się one przenosić z zasłon na obicia w kanapie, czy z dywanów na różnorodne ozdoby. Wazony, rzeźby czy obrazy z tym motywem z pewnością wpiszą się w afrykański trend.






Z drugiej strony afrykańskie wnętrza są mniej oczywiste. W tym przypadku stawia się raczej na jeden mocny kolor. Jeżeli chodzi o ściany to może to być przygaszona czerwień, ciepły pomarańcz i wszystkie odcienie brązu. W takiej kolorystyce może być pomalowana tylko jedna ściana. Ale można także zdecydować się na ozdobienie całego wnętrza.
Z koeli meble w afrykańskim stylu są ciężkie, sprawiają wrażenie masywnych, ale są naturalne. W tej roli dobrze sprawdzą się rattanowe i bambusowe przedmioty. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz