wtorek, 30 stycznia 2018

Biało- niebieski styl grecki

Kilka lat temu miałam ogromną przyjemność spędzenia krótkiego urlopu w Grecji. W dzisiejszym wpisie postanowiłam wrócić pamięcią do tego niepowtarzalnego klimatu. Duże jasne plaże, lazurowe morze i mnóstwo skał… Taki obrazek zapamiętałam najbardziej. Co do wnętrz, to już tam na miejscu kreował mi się pewien wizerunek. Przechadzając się po licznych sklepach, małych restauracyjkach i okolicznych bazarach zwróciłam uwagę na to, że wszędzie dominował kolor biało- niebieski. Zarówno porcelana, nakrycia stołów jak i wszędobylskie dodatki miały specyficzny wzorek i kobaltowo- niebieski kolor. W każdym greckim domu, zarówno łazienka, kuchnia, sypialnia jak i salon przemycały w swoich stylizacjach te właśnie elementy. 
















Nie wiem jak to jest, że na co dzień raczej nie toleruję drobnych, kwiatowych wzorów i różnych ornamentów. W greckich wnętrzach jest tego pełno, a mi to zupełnie nie przeszkadzało. Wręcz odwrotnie wydawało mi się, że bez tego pomieszczenia byłyby puste i bezduszne.
Elementem, który z pewnością kiedyś zastosuję we własnym mieszkaniu są ozdobne drewniane belki zawieszane nad sufitem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz