sobota, 3 lutego 2018

Elegancja wprost z Finlandii

Wnętrza, które mnie najbardziej urzekają przeważnie są bardzo proste i eleganckie. Nie lubię zbyt dużego natłoku mebli, a zamiast wyrazistych kolorów wolę naturalne barwy. Z uwagi na zimową porę, i na brak śniegu za oknem postanowiłam odświeżyć swoją pamięć i przeniosłam się wprost do Finlandii. W tym ciekawym kraju byłam już kilka razy. W lecie uwiodły mnie tam białe noce, w zimie siarczyste mrozy i ogromne ilości śniegu. Tamtejsze wnętrza zainspirowały mnie z dwóch powodów. Po pierwsze, jest to bardzo elegancki design. A po drugie, w fińskich domach mamy do czynienia z jak najbardziej naturalnymi produktami.
Chociaż na pierwszy rzut oka możemy odnieść wrażenie, że każdy fiński salon jest taki sam, to musimy wiedzieć, że urządzenie wnętrza w jasnych kolorach wcale nie jest takie proste, bo wszystko wymaga dbałości o szczegóły i zachowania odpowiednich proporcji. Zasadą numer jeden, która przykuła moją uwagę jest drewniana podłoga. W zależności od potrzeb podłoga może być ułożona z surowych desek w ciepłym odcieniu, ale może być także bardziej nowoczesna. Zresztą zobaczcie sami, pamiętajcie jednak, że kolory w fińskim wnętrzu przeważnie są jasne.







 A jeśli już o kolorach mowa, to nie możemy pominąć nurtu jakim są stonowane i spokojne barwy dominujące na ścianach i meblach. W Finlandii najczęściej możemy spotkać biele, beże i różne odcienie szarości.



A co do naturalności, to oprócz drewnianych elementów dominują tam wełniane lub futrzane i bardzo ciepłe dodatki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz