sobota, 2 kwietnia 2016

Australijskie wnętrza

Dziś zabieram Was na drugą półkulę, a mianowicie do Australii. Czy mieliście przyjemność być w tym kraju? Bo ja całkiem niedawno stamtąd wróciłam i jak po każdym powrocie z udanej podróży jestem pełna energii i pomysłów. Od kilku dni nie mogę usiedzieć na miejscu, cały czas bym coś zmieniała i brakuje mi tego australijskiego luzu. Chociaż żyjący tam ludzie są bardzo otwarci to odniosłam wrażenie, że ich domy są zaprojektowane w bardzo sztywnych ramach. Co prawda byłam tylko w trzech typowych australijskich mieszkaniach, ale mam wrażenie,  że w każdym z nich panował nieskazitelny ład i porządek. Wydaje mi się, że nie było tam żadnych przypadkowych mebli i bibelotów. Wszędzie można było zauważyć minimalizm i współczesne podejście do architektury. Jesteście ciekawi jak wyglądają tamtejsze domy?

To co na pierwszy rzut oka przykuło moją uwagę to przestronność. Wszystkie pomieszczenia mają dosyć duży metraż i charakteryzują się otwartą przestrzenią. Mamy tam do czynienia z otwartymi na salon kuchniami, z dużymi łazienkami i sporymi oknami. Meble ustawione w australijskim salonie są proste i zgodne ze wszystkim nowoczesnymi trendami. Przeważają naturalne podłogi, jasna kolorystyka i minimum dekoracji. A jeśli już na ścianie wisi jakiś obraz lub jeśli zauważymy jakąś ozdobę to z pewnością będzie to prawdziwe dzieło sztuki. Udało mi się znaleźć kilka fajnych fotek, które doskonale odzwierciedlają australijskie domy. 






1 komentarz: