wtorek, 3 października 2017

Szwajcarski dom

Mija kolejny tydzień i kolejna służbowa podróż przede mną. Tym razem wybieram się do Szwajcarii. Wycieczka z którą jadę większość czasu ma zamiar spędzić w Alpach. Jak dla mnie jest to świetny wybór, bo sama kocham góry. Chociaż z moją jazdą na nartach jest bardzo ciężko to i tak lubię odwiedzać ten niepowtarzalny klimat. Jak w większości przypadków dziś także skupię się na wnętrzach typowych dla szwajcarskich regionów. Teren ten jest bardzo zróżnicowany, ale ja chciałabym zwrócić Waszą uwagę na domy w górach. Często zastanawiałam się czy na naszej polskiej rzeczywistości takie wnętrza by się odnalazły i chyba nie mam jeszcze na to sprecyzowanej odpowiedzi.
Z jednej strony nasze góralskie chaty są równie piękne, ale z drugiej widzę je tylko w tych górzystych terenach. Taki dom zbudowany gdzieś w centrum miasta byłby oderwany od rzeczywistości. Podobnie jest w Alpach. Tam także widziałam przepiękne projekty, ale nie wydaje mi się, że można je kopiować. Czym zatem charakteryzuje się dom w górach?

Oczywiście na pierwszy plan wysuwa się wszechobecne drewno. Ściany, podłogi, krzesła i stoły. Wszystko wykonane jest z wysokogatunkowego drzewa. 



Moją uwagę przykuwają także masywne okna, które uwypuklają przepiękne krajobrazy. Grzechem byłoby zasłaniać takie widoki. Szwajcarscy architekci również doceniają niepowtarzalny urok gór. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz