niedziela, 12 sierpnia 2018

Portugalskie wnętrza

Za kilka dni wybieram się w służbową podróż do Lizbony. Walizkę mam już praktycznie spakowaną, bilet zabukowany, wszystkie formalności załatwione. Znam już plan wycieczki, wiem jak dużą będę miała grupę i w zasadzie jestem gotowa. Niemniej jednak przed tą podróżą naszła mnie pewna refleksja. Nie po raz pierwszy jadę do Portugalii, ale dopiero teraz zaczęłam się zastanawiać czy istnieje coś takiego jak portugalski styl w urządzaniu wnętrz. Wszyscy kojarzmy jak wygląda styl skandynawski, angielski i włoski, a co z portugalskim?

Jeżeli macie jakieś jasne skojarzenia to proszę Was o opinie. Ja tak naprawdę nie do końca wiem, czy odwiedzane przeze mnie portugalskie mieszkania charakteryzowały się czymś nadzwyczajnym. Na pierwszy rzut oka zawsze wydawało mi się, że są to bardzo czyste, eleganckie i po prostu na światowym poziomie wnętrza. Po krótkim namyśle zaczęłam jednak dostrzegać pewne wspólne cechy. I tak na przykład każdy dom, w którym miałam przyjemność zagościć miał nadzwyczajnie duże okna. Były to klasyczne drewniane ramy przeważnie pomalowane na biało. W oknach trudno było się doszukać klasycznych firanek. Jeśli był już tam jakiś ozdobny element, to były to raczej rolety lub dekoracyjne drewniane żaluzje.



Poza tym, spójnym elementem portugalskich wnętrz, a zwłaszcza salonów była bardzo duża ilość kwiatów doniczkowych. Chyba nigdzie nie widziałam tak okazałych roślin. Nietypowe gatunki i soczysta zieleń liści sprawiały, że pomieszczenia nabierały świeżości i lekkości.
Jeżeli chodzi o jakieś ozdoby, to w wielu portugalskich domach odnalazłam mnóstwo obrazów i różnych dzieł sztuki. Ponadto dominowały neutralne kolory i naturalne tworzywa takie jak skóry i kamienie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz