sobota, 4 listopada 2017

Łazienka w stylu prowansalskim


Właśnie wróciłam z Francji i od kilku dni nie mogę od siebie odpędzić pewnej myśli. Marzy mi się remont łazienki, już od dawna szukam ciekawej inspiracji i jak zwykle moje służbowe podróże bardzo na mnie wpływają. Do tej pory byłam prawie na 100% przekonana, że moja nowa łazienka będzie urządzona w nowoczesnym stylu glamour. Chciałam mieć w zasięgu ręki swoje domowe SPA, w którym będą dominowały biele, fiolety i dużo srebra. Oczywiście jak przystało na styl glamour wszystko miało być błyszczące i bardzo bogate w zdobieniach. Moja wycieczka do Prowansji przekonała mnie, że nie będzie to dobry wybór. O ile styl glamour bardzo teraz mi się podoba, to nie wiem jak będzie za kilka lat, a przecież remont łazienki to nie taka błaha sprawa.

Teraz powoli przekonuję się do nowego pomysłu. Chciałabym, aby moja łazienka urządzona została w prowansalskim stylu. Co myślicie o tym pomyśle? Na własne oczy widziałam kilka takich pomieszczeń i muszę przyznać, że wywarły na mnie spore wrażenie. To co rzuciło mi się w oczy, to przede wszystkim dobór kolorów i zdobienia. Prowansja kojarzy mi się z kwitnącymi polami lawendy. Myślę, że takie nawiązanie w łazience byłoby dobrym wyborem. Oczywiście nie chodzi mi tutaj o typowo lawendowy odcień, ale o delikatne naznaczenie tego prowansalskiego stylu. Jakiś dekor na ścianach, dobrze dobrane dodatki czy nawet doniczki z lawendą byłyby dobrym wyborem. Co do głównych kolorów skłaniałabym się raczej do szarości, bieli lub beżów. W prowansalskich łazienkach oprócz kwiatowych wzorów odnalazłam także bardzo charakterystyczne wanny i meble. Typowe dla tego regionu ozdobne nóżki bardzo przypadły mi do gustu. Zobaczcie zdjęcia prowansalskich łazienek i sami oceńcie czy podobają Wam się te projekty.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz