czwartek, 22 lutego 2018

W czeskim stylu

Przeważnie oprowadzam Was po wnętrzach, do których nie każdy ma dostęp. Nie wszystkim bowiem uda się odwiedzić Skandynawię czy Stany Zjednoczone, i mam nadzieję, że dzięki moim zdjęciom chociaż trochę możecie poznać tamtejsze klimaty. Dziś jednak chcę Wam pokazać coś z sąsiadującego kraju. Co powiecie na wnętrza w czeskim stylu? Mieliście okazję już tam być? Wiecie jak wyglądają domy naszych południowych sąsiadów?
Czechy kojarzą nam się przede wszystkim z wpadającego do ucha języka, z dobrą kuchnią i wyrafinowanym poczuciem humoru. Niektóre wnętrza urządzone w typowo czeskim stylu także takie są, ale w większości przypadków możemy mówić o połączeniu minimalizmu z nowoczesną architekturą. Byłam w domach w których dominowały białe ściany, drewniane naturalne podłogi i jakieś energetyczne dodatki. Wszystko trochę przypominało mi styl lat 60-tych. Trochę plastiku, gdzieniegdzie jakiś czerwony, żółty lub zielony dodatek i styl retro. Wszystko z delikatnym puszczeniem oka dla poważnego designu, ale wnętrza są bardzo schludne i czyste. Czechy na całym świecie znane są także z kilku wybitnych projektantów, którzy zajmują się tworzeniem drewnianych mebli i fajnego oświetlenia. Ja spotkałam się właśnie z takimi wnętrzami, ale jeżeli Wy macie inne doświadczenia to czekam na Wasze komentarze.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz