niedziela, 29 stycznia 2017

Kuchnia w stylu francuskim

Gotowanie nie należy do moich największych pasji, ale muszę Wam się przyznać, że lubię czasami coś upichcić. Kiedy wracam po długiej służbowej podróży często tęsknię za polskimi smakami. Nie ma to jak klasyczna pomidorówka czy mój ukochany rosół. Z drugiej jednak strony często lądując na polskim lotnisku ciągle jeszcze jestem pod wielkim wrażeniem regionalnej kuchni państwa z którego wracam. W tym tygodniu mam już za sobą szybką podróż do Francji i dlatego też, ciągle jestem zainspirowana tamtejszym klimatem. Ci co regularnie czytają moje wpisy z pewnością zdążyli się już zorientować, że bardzo lubię tamte rejony. Dziś znowu nawiążę do francuskich klimatów, ale tym razem skupię się głównie na kuchennych wnętrzach.
Jak dla mnie styl francuski objawia się w dwóch trendach. Z jednej strony mamy błyszczący i bardzo bogaty glamour, a z drugiej ciepłe beże i romantyczne wzory Prowansji. Dlatego też, takie kuchnie najbardziej utkwiły w mojej pamięci.

Kuchnia po francusku to stonowane kolory z licznymi kwiatowymi wzorami. Tutaj liczą się przede wszystkim takie barwy jak ecru, beże i biele. Wszystko to może być przełamane naturalnymi surowcami jakimi są kamienie i drewno. Oczywiście nie może zabraknąć dobrych jakościowo tkanin. Dekoracyjnym elementem są także ustawione na parapetach doniczki ze świeżymi ziołami.


Druga wersja francuskiej kuchni to wspominany wcześniej styl glamour. Tutaj z kolei liczą się mocne kolory, nieskazitelna czystość i połysk.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz