sobota, 12 maja 2018

Inspiracja Japonią

Na temat typowych japońskich wnętrz pisałam już jakiś czas temu. Pokazywałam Wam wtedy fotki ze swoich podróży. Można było na nich zobaczyć tradycyjne salony rodowitych Japończyków. Dziś chciałabym razem z Wami zastanowić się, czy przenoszenie stylu japońskiego na nasze polskie warunki ma w ogóle sens. Stąd moje pytanie. Jak myślicie czy można urządzić na przykład sypialnię w stylu japońskim, która nie będzie przerysowana i karykaturalna?

Wydaje mi się, że znalazłam taki projekt, ale ocenę pozostawiam Wam. Sama skupię się raczej na kilku detalach. Pamiętam, że japońskie aranżacje dotyczące sypialni są dosyć skromne. Mało w nich gadżetów  i dominujących kolorów. W zasadzie jedynymi intensywnymi barwami są ciemne meble i czerwone lub fioletowe dodatki. W sypialni liczy się harmonia i urządzenie zgodne z zasadami feng shui. W poniższej stylizacji także mamy do czynienia z prostotą, a akcentem który świadczy o japońskim designie jest dekoracyjny witraż wykonany z ryżowego papieru. Myślę, że taka namiastka Japonii może być fajną inspiracją. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz