piątek, 28 marca 2014

Marzenia o Indiach

Moje liczne plany podróżnicze nigdy nie doprowadziły mnie do Indii. Tymczasem wycieczka do tego kraju jest moim ogromnym marzeniem. Mam nadzieję, że już w najbliższej przyszłości uda mi się zrealizować moje plany. Zanim jednak pojadę do Indii postanowiłam przyjrzeć się tamtejszej architekturze czy raczej wystrojowi wnętrz. Czy ktoś z Was miał okazję zobaczyć jak mieszka tamtejsza ludność?

Przeglądając zdjęcia miałam wrażenie, że tam liczy się głównie kolor oraz różne ornamenty i nietypowe wzory. Indyjskie wnętrza to także bogato zdobione meble. Jak łóżko to tylko z baldachimem, a jak komoda to głównie z rzeźbionymi drzwiczkami. 



To co zwróciło moją uwagę to także mnogość tkanin. Oglądając tamtejsze wnętrza ma się wrażenie, że osoba, które je urządzała nie zwracała uwagi na spójność. W jednym pokoju są zarówno atłasowe, żakardowe jak i jedwabne poduszki, pościele i narzuty na łóżko. 




Podobają się Wam takie indyjskie wnętrza? Jeżeli tak, to egzotyczny nastrój można osiągnąć przez ozdobne świece, wazony, skrzynie na pościel i poszewki na poduszki, i zapachowe kadzidełka. 





1 komentarz:

  1. Styl indyjski jest specyficzny. Jak dla mnie zbyt pstrokaty. Za dużo kolorów no ale każdy ma swój gust. Dzięki za ciekawe wpisy.

    OdpowiedzUsuń